Konzumace červeného masa zvyšuje riziko onemocnění rakovinou prsu

Tým vědců z univerzity v Leeds prováděl sedmiletou studii na 35 000 ženách. Zjistili, že ženy po menopauze, které jedly denně 5dkg masa, byly vystaveny o 56% vyššímu riziku, že onemocní rakovinou prsu než ty, které maso nejedly vůbec.

Při konzumaci upravovaného masa, např. klobás, šunky nebo slaniny, se toto riziko zvýšilo dokonce o 64%. "Maso obsahuje velké množství nasycených mastných kyselin, které mají vliv na výši cholesterolu. Ten zase ovlivňuje produkci hormonu estrogenu, který způsobuje zvýšené riziko rakoviny prsu. Vaření masa za vysokých teplot navíc vytváří karcinogenní látky," vysvětluje vedoucí výzkumu profesorka Janet Cadeová. Studie zároveň prokázala, že u žen konzumujících vysoké množství vlákniny, bylo riziko nádorového onemocnění prsu poloviční. Odborníci zdůrazňují, že při vzniku této choroby hrají roli i další faktory, například věk, hmotnost a množství pohybu, ale zároveň odhadují, že 30% případů rakoviny má přímou souvislost s výživou.