Dvě studie dokazují souvislost konzumace nízkotučného i odtučněného mléka s rakovinou prostaty
Dvě nové studie uveřejněné v časopise American Journal of Epidemiology poukázaly na souvislost mezi konzumací nízkotučného a odtučněného mléka a rizikem rakoviny prostaty.
První studie vycházela z dotazníků zodpovězených 82 483 muži v Multietnické srovnávací studii, z nichž 4404 onemocnělo během osmiletého sledování rakovinou prostaty. Ať už to bylo ve formě jídla nebo potravinových doplňků, nevyšla najedno žádná souvislost mezi příjmem vápníku a vitamínu D a rizikem rakoviny prostaty. Konzumace jednoho či více šálků nízkotučného nebo odtučněného mléka denně nicméně vedla ke zvýšenému riziku onemocnění rakovinou prostaty, zatímco konzumace normálního mléka měla za následek snížené riziko tohoto druhu rakoviny (včetně nepokročilých, pokročilých a smrtelných případů).
Druhá studie hodnotila dotazníky týkající se frekvence příjmu potravy mezi 293 888 účastníky Dietetické a zdravotní studie Národního institutu zdraví(NIH) a Americké asociace důchodců (AARP), z nichž 10 180 trpělo plně rozvinutou rakovinou prostaty. Konzumace dvou nebo více porcí odstředěného mléka denně pozitivně souvisela se zvýšeným rizikem pokročilé rakoviny prostaty.
Zdroj: Komise lékařů za zodpovědnou medicínu www.pcrm.org