Britští, řečtí a španělští vědci hodnotili tuto stravu u 700 dětí z Kréty, kde je takovéto onemocnění vzácným jevem.
|
Studie byla provedena odborníky z britského Národního Institutu srdečních a plicních onemocnění, Krétské Univerzity, Všeobecné nemocnice Venezelio na Krétě a ze Střediska pro výzkum environmentální epidemiologie v Barceloně.
|
Výzkum zjistil, že 80% dětí konzumuje čerstvé ovoce a dvě třetiny dětí čerstvou zeleninu alespoň dvakrát denně. Konzumace pomerančů, jablek, rajčat a hroznového vína každý den má ochranný vliv proti dýchavičnosti a alergické rinitidě. U dětí konzumujících ořechy, které jsou bohatým zdrojem vitamínu E, alespoň třikrát týdně, je menší pravděpodobnost sípání. Vitamín E je hlavní ochrana těla proti poškození buněk volnými radikály.