Zelenina udržuje vitalitu ve stáří

Nová studie, ve které bylo po dobu šesti let zkoumáno 2000 starších občanů, je publikována v říjnovém čísle odborného žurnálu Neurology a financována Národním Institutem pro stárnutí, zjistila, že konzumace zeleniny udržuje mozek mladým a může zpomalovat duševní slábnutí, spojované se stářím.

V poměru mentální hbitosti, starší lidé, kteří jedí denně více než dvě porce zeleniny, vypadají o pět let mladší než ti, konzumující malé nebo žádné množství zeleniny.

Zelená listová zelenina včetně špenátu a kapusty, se zdá být nejvíce prospěšná. Vědci jako důvod udávají obsah vitamínu E, antioxidantu, který pomáhá ničit škodlivé chemikálie v těle.

Zelenina je také často konzumována společně se zdravými oleji v salátech, které pomáhají absorbovat vitamín E a jiné antioxidanty, říká hlavní autorka Martha Clare Morrisová, výzkumnice z Institutu pro zdravé stárnutí při Lékařském centru Rush University v Chicagu.

Tuky ze zdravých olejů pomáhají snižovat cholesterol a udržovat čisté cévy, dva elementy ovlivňující zdraví mozku.

ZDROJ: www.neurology.org/current.shtml